Voor Saxion Hogescholen heb ik van begin 2014 tot voorjaar 2016 gewerkt. Ik begon als tekstschrijver voor het project Sturen op antwoord. Daarbij was het doel dat onder het motto ‘Klant centraal – digitaal – integraal, klanten op 70% van hun vragen digitaal en in een keer het goede antwoord kunnen vinden. Het betekende een flinke omslag in denken en organisatie.

Behalve op kunnen schrijven, doet zo’n opdracht ook een groot beroep op organisatorische en strategische kwaliteiten. Daarnaast was ik ook bezig met de overgang van project naar de gewone organisatie. Het begon als opdracht voor tien weken. Maar al snel beviel het van beide kanten zo goed, dat ik er ruim twee jaar een aantal dagen per week op kantoor zat.Het overgrote deel van mijn werk voor Saxion zie je op MijnSaxion. Dat is het intranet van Saxion. Jammergenoeg kun je deze site alleen bekijken als je bij Saxion studeert of werkt. Wil je meer zien, mail mij even. Dan kan ik je voorbeelden sturen.Op MijnSaxion staat hele praktische informatie over de faciliteiten van Saxion. Voorbeeld van werk op Saxion.nl (externe site).

Voor energiebedrijf Engie heb ik al eerder veel teksten gemaakt voor MijnGDFSUEZ, het klantportaal voor grootzakelijke klanten (2013).